کولر گازی مناسب برای آب و هوای گرمسیری کدام است و چه کمپرسوری دارد؟

خرید کدام کولر گازی مناسب برای آب و هوای گرمسیری؟

 

در کل کولر گازی ها طبق شرایط آب و هوایی، اقلیمی به سه دسته یا کلاس اصلی تقسیم می شوند. که این تقسیم بندی به صورت زیر می باشد:

  • کلاس 1 یا همان T1: متناسب برای شرایط جوی معتدل
  • کلاس 2 یا همان T2: متناسب برای شرایط آب و هوایی سرد
  • کلاس 3 یا همان T3: برای شرایط آب و هوایی گرمسیری

T1: این دسته از کولر گازی ها برای نیمه شمالی ایران، تهران، کرج متناسب می باشند. این کولر گازی ها تا دمای 43 درجه را به خوبی پشتیبانی می کنند. لازم به ذکر است که با پیشرفت و تولید کولر گازی های جدید اخیرا این دسته از کولر گازی ها تا دمای 46 درجه هم پشتیبانی می کنند.

T2: این دسته از کولر گازی بیشتر به عنوان منبع گرمایی مورد استفاده قرار می گیرد. کولر گازی کلاس 1 برای شرایط آب و هوایی سرد و دمای 7 تا 35 درجه مناسب می باشد. این دسته از کولر گازی ها برای نواحی غربی و شمال غربی ایران متناسب می باشد.

T3: حالا رسیدیم به دسته کولر گازی هایی که شما عزیزان ساکن منطق گرمسیری به دنبال آن بودید. کولر گازی ها با این مشخصات برای مناطق جنوبی ایران مانند: اهواز،آبادان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان بلوچستان ساخته شده است. این کولر گازی ها به صورت معمول تا دمای 53 درجه را به خوبی پشتیبانی می کنند. اما امروزه تولیدکنندگان با بکارگیری فناوری بیشتر امکان این پشتیبانی را تا دمای 60 درجه هم بالا بردند.

خب بعد از این توضیحات برای شما سوال پیش آمد که نوع کلاس یک کولر گازی را در زمان خرید چگونه تشخیص بدهید؟

پاسخ این سوال بسیار ساده هست. نوع کلاس های آب و هوایی هر کولر گازی بر روی برچسب آن قابل مشاهده برای شما عزیزان می باشد.

کولر گازی های زیادی در هر کدام از کلاس های آب و هوایی تولید و عرضه شده است و تفاوت اصلی آن ها با یکدیگر بر سر ظرفیت آن ها می باشد. همانطور که می دانید ظرفی کولر گازی با واحدی به نام BTU سنجیده می شود و هر مقدار که میزان عدد بدست آمده بیشتر باشد قدرت سرمادهی آن هم بالاتر بوده. شما عزیزان زمان خرید باید متراژ و شرایط فضا را در نظر بگیرید و بهترین ظرفیت را انتخاب کنید. با انتخاب مناسب قطعا بهترین بازدهی را مشاهده خواهید کرد.

آیا کمپرسور مورد استفاده در کولر گازی های مناسب مناطق گرمسیری تفاوتی دارد؟

به نظر شما کمپرسور تمام کولر گازی های تولید شده مشابه می باشند؟ قطعا پاسخ این سوال منفی می باشد. زمانی که کولر گازی برای مناطق مختلف تولید و طراحی می شود قطعا کمپرسورهای متفاوتی هم برای آن ها در نظر می گیرند. هر کولر گازی با توجه به کارایی متفاوتی که دارد کمپرسور برای آن تعیین می شود. به طور کلی کمپرسورها شامل سه دسته ی زیر می باشد:

  • پیستونی
  • اسکرول
  • روتاری

پرقدرت ترین کمپرسور پیستونی می باشد که مورد استفاده در دسته ی کولر گازی های T1 قرار دارد. این کمپرسور برای کولر گازی های متناسب مناطق گرمسیری کاربرد دارد. البته لازم به ذکر است که این کمپرسور علاوه بر سر و صدای زیاد مصرف انرژی بیشتری هم دارد. مدل بعدی که اسکرول می باشد سر و صدا و میزان مصرف انرژی کمتری را دارد و کولرگازی هایی با این کمپرسور مناسب مناطق معتدل می باشد. در نهایت یکی از بهترین کمپرسورها که  روتاری می باشد نسبت به دو مدل قبلی بازدهی خیلی بیشتر، سر و صدای خیلی کمتر، میزان مصرف انرژی کمتری دارد که برای مناطق گرمسیری بسیار عالی می باشد.

اما جالبه که بدانید این کمپرسر در تولید کولر گازی ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد چرال که قیمت این کمپرسورها بالا می باشد و اینکه هزینه نگهداری، تعمیر، سرویس هم بیشتر می باشد.

عنوان با فونت تیتر

​​​​​​​​​​​افتتاح شعبه جدید

افتتاح شعبه جدید

​​شعبه ابادان: به خیابان لین یک اصلی احمد اباد  روبروی فرش پدر انتقال یافت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید