تنظیم دمای مناسب یخچال در تابستان و زمستان

چگونه متوجه شویم که یخچال نیاز به تغییر تنظیمات دما دارد؟

  1. یکی از رایج ترین روش ها این است که دمای آب یا میوه و سبزیجات داخل یخچال را بسنجیم. اگر آن ها یخ می زنند دما را افزایش دهید و اگر به اندازه کافی سرد نیستند دما را کمی کاهش دهید.
  2. بهتر است با تغییر فصل تنظیمات دمای یخچال را تغییر دهید. در فصل تابستان که هوا گرم است باید دمای یخچال پایین تر باشد و در فصل زمستان که هوا سرد است باید دمای آن کمی بالاتر باشد. معمولاً این اختلاف دما بین تابستان و زمستان یک درجه است. یعنی دما را در تابستان یک درجه پایین بیاورید و در زمستان یک درجه بالا ببرید.
  3. اگر مواد غذایی زیادی در داخل یخچال قرار داده اید دما را پایین بیاورید تا محیط یخچال سردتر شود.

اگر تغییراتی که در تنظیمات دمای یخچال ایجاد می کنید تأثیری ندارند با یک متخصص تعمیرات یخچال درباره وضعیت یخچال خود مشورت کنید.

تنظیم دمای یخچال

در این شرایط اولین کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات دمای یخچال خود را چک کنید. شاید تاکنون این مسئله به گوشتان نخورده باشد که لازم است تنظیمات دمای یخچال به صورت فصلی تغییر کند تا مواد غذایی شما همواره در دمای مناسب نگهداری شوند.

 

اگر دمای یخچال بالا باشد گرما موجب خراب شدن مواد خذایی شما می شود و اگر دمای آن بیش از اندازه پایین باشد ممکن است میوه های شما یخ بزنند یا به کمپرسور فشار زیادی وارد شود.

بنا به دلایل گفته شده باید بدانید که دمای مناسب برای هر یخچال چیست و در فصول مختلف باید چه تغییری در تنظیمات یخچال خود به وجود آورید.

  • دمای مناسب یخچال در تابستان

محققان آمریکایی متوجه شده اند که در فصول گرم سال گرمای محیط می تواند باعث گرم تر شدن هوای داخل یخچال و فریزر شود. باز و بسته کردن درب یخچال یا عبور هوای گرم از لای لاستیک دور درب می تواند مقداری از سرمای هوای یخچال را از بین ببرد.

به طور کلی دمای یخچال ها بین 2 الی 5 درجه سانتی گراد تنظیم می شود. در تابستان که هوا گرم است بهتر است یخچال روی 3 درجه سانتی گراد تنظیم شود. قسمت فریزر معمولاً روی منفی 18 الی منفی 20 درجه سانتی گراد تنظیم می شود. در فصل تابستان بهتر است که دمای فریزر را روی منفی 19 تنظیم کنید.

  • دمای مناسب یخچال در زمستان

در فصول سرد سال یعنی شش ماه دوم می توانید دما را یک درجه بالا ببرید تا مقداری از فشار کاری یخچالتان نیز کم شود. در فصول سرد بهتر است که دمای یخچال رو 3 درجه سانتی گراد و دمای فریزر روی منفی 18 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. یعنی دمای یخچال و فریزر را یک درجه تغییر دهید.

  • تنظیم دمای یخچال با ولوم تنظیم دما

در یخچال های قدیمی که صفحه نمایش دیجیتالی نداشتند تغییرات دما به واسطه ولوم تنظیم کننده دما که در داخل یخچال قرار داشت انجام می شد. اعداد روی ولوم نشان دهنده سطح سرمای یخچال هستند نه دما. یعنی با بالا رفتن عدد ولوم، یخچال سرد تر می شود.

اگر می خواهید یخچال سرد تر شود ولوم را به طرف عدد 5 بچرخانید و اگر می خواهید یخچال گرم تر شود ولوم را به طرف عدد 1 بچرخانید. بهترین تنظیم معمولاً وسط ولوم است یعنی اگر اعداد ولوم بین 1 تا 5 است آن را روی 3 تنظیم کنید و اگر اعداد ولوم بین 1 تا 9 است آن را روی 5 تنظیم کنید.

برای این که متوجه شوید دمای یخچال مناسب است یا نه باید حداقل 5 ساعت صبر کنید تا دمای یخچال روی درجه تنظیم شده ثابت شود.

  • تنظیم دمای یخچال روی صفحه دیجیتالی

روی یخچال های جدید صفحه نمایشی تعبیه شده است که دارای دکمه های فشاری یا لمسی هستند. برای تنظیم دما از این دکمه ها استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با تنظیمات مناسب برای یخچال بهتر است که دفترچه راهنمای یخچال خود را مطالعه کنید.

 

دمای مناسب برای یخچال همان 3 درجه سانتی گراد یا 37 درجه فارنهایت است. سعی کنید یخچال را روی دمای بالاتر از 4 درجه سانتی گراد تنظیم نکنید زیرا ممکن است مواد غذایی حساس شما زود خراب شوند.

پس از تنظیم دما پنج ساعت صبر کنید تا یخچال به دمای تنظیم شده برسد 

عنوان با فونت تیتر

​​​​​​​​​​​افتتاح شعبه جدید

افتتاح شعبه جدید

​​شعبه ابادان: به خیابان لین یک اصلی احمد اباد  روبروی فرش پدر انتقال یافت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید