چگونه از آسیب های داخل یخچال جلوگیری کنیم؟

شکستگی داخل یخچال چه آسیب هایی به دستگاه می‌تواند برساند؟

چگونه از آسیب های داخل یخچال جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از آسیب به داخل یخچال، چندین مورد هست که باید آن ها را در نظر بگیرید:

  • از قرار دادن غذاها و ظروف داغ داخل یخچال خودداری کنید. این کار نه تنها ثبات دمایی یخچال را به هم میزند، بلکه می تواند باعث نازک شدن یا تغییر شکل طبقات و فضاهای داخلی یخچال شود. همچنین قرار دادن اقلام داغ و گرم داخل یخچال فریزر، باعث اختلال در ترموستات شده و روی کمپرسور فشار می آورد.
  • دمای یخچال را بیش از حد پایین نیاورید. هرگز زیاده روی نکنید و تنها مطابق دستورات، تنظیمات دمایی یخچال را انجام دهید. با بیش از حد کم کردن دمای یخچال، باعث سرمایش شدید و یخ زدن مواد غذایی و حتی خود بدنه یخچال می شوید. سرمای بیش از حد می تواند پلاستیک یخچال فریزر را شکننده کند و باعث ترک آن ها گردد.
  • از برخورد جسم سنگین به طبقات و فضاهای داخلی یخچال جلوگیری کنید. قرار دادن ظروف و یا اقلام سنگین آن هم بیش از ظرفیت یخچال، می تواند باعث ترک خوردن فضاهای داخلی گردد.
  • به بدنه یخچال ضربه نزنید. اگر قصد تمیز کردن، جدا کردن برفک ها و … را دارید، مراقب ضربه هایی که وارد می کنید باشید. یک ضربه نسنجیده می تواند یک ترک یا شکستگی بزرگ را از خود به جا بگذارد.
  • یخچال را بیش از حد ظرفیت پر نکنید. پر کردن بیش از حد یخچال علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد سنسورهای ترموستات، باعث فشار مضاعف بر طبقه و شلف های یخچال فریزر می گردد. این فشار به مرور زمان با ترک های ریز خود را نشان می دهد و تا شکستگی های کامل ادامه پیدا می کند.
  • یخچال تان را تمیز کنید. مطمئن شوید که قفسه، کشوها و طبقات یخچال فریزرتان به خوبی تمیز شده اند. کثیفی یخچال شاید باعث شکستگی نشود، اما با باقی گذاشتن جرم ها و ترشح بوی بد، عملا به فضاهای داخلی یخچال و مواد غذایی لطمه می زند. هر چند وقت یک بار یخچال را خالی کنید و با دستمال و اسپری ضد عفونی کننده، تمام سطوح را تمیز نمایید.
  • از سازماندهی یخچال تان غافل نشوید. یک یخچال مرتب و منظم، علاوه بر القای حس خوب باعث آسیب ندیدن فضاهای داخلی یخچال می شود. با سازماندهی مواد غذایی، شما تمامی اقلام را سر جایشان می گذارید و سنگینی آن ها را در تمام یخچال پخش می کنید. با این کار قفسه ها و طبقات از آسیب در امان خواهند بود.
  • از شوینده های قوی استفاده نکنید. پیش تر تاکید کردیم که حتما برای تمیز کردن یخچال تان وقت بگذارید، اما فراموش نکنید که هرگز از تمیز کننده های خیلی قوی استفاده نکنید. تمیز کننده هایی که فرمولاسیون بسیار قوی دارند، می توانند طبقات، محفظه ها و کشوهای یخچال را نازک کنند. با نازک شدن، شما به طور مستقیم با ریسک بالاتر ترک خوردن و شکستن محفظه و کشوی یخچال رو به رو خواهید بود.

عنوان با فونت تیتر

​​​​​​​​​​​افتتاح شعبه جدید

افتتاح شعبه جدید

​​شعبه ابادان: به خیابان لین یک اصلی احمد اباد  روبروی فرش پدر انتقال یافت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید