بهترین مکان نگه داری یخچال خاموش کجاست؟

از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی

حتماً تا به حال در شرایط مختلف برای‌تان سوال شده که آیا می‌توانید یخچال را از برق بکشید؟ آيا در صورتی که یخچال را از برق بکشید، آسیب می‌بیند و نیاز به تعمیر کار یخچال پیدا می‌کنیم؟

کاردون به شما توصیه می‌کند در صورتی که غیبت طولانی مدت دارید، یخچال را از برق بکشید. همچنین اگر در شهر یا محله‌تان، نوسانات برقی شدیدی وجود دارد، کشیدن یخچال از برق به عمر بیشترش کمک می‌کند.

عیب یابی یخچال ارج

چند توصیه مهم برای نگهداری از یخچال و فریزر

با توجه به اینکه یخچال یکی از لوازم خانگی پرمصرف می باشد و صد البته این روزها یک کالای سرمایه ای به حساب می آید می توانید با دانستن برخی از نکات که در اینجا برایتان توضیح خواهیم داد مصرف انرژی را کاهش داده و بر عمر یخچالتان بیافزایید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلیل اسباب کشی مجبور به جابه جایی وسایل و لوازم خود هستید لازم است در مورد یخچال بیشتر دقت کنید و بای خارج کردن دوشاخه یخچال از برق سیم آن را نکشید بلکه با گرفتن دو شاخه سعی بر جدا کردن آن از برق داشته باشید.

مراقب باشید در حین جابجایی آسیبی به دوشاخه برق وارد نشود. سعی کنید همیشه برای نصب یخچال فضایی را در نظر بگیرید که تراز باشد همین طور در معرض مستقیم نور آفتاب نباشد بهتر است دمایی محیطی که یخچال در آن قرار داده می شود زیر 5 درجه سانتی گراد نباشد زیرا ممکن است عملکرد یخچال دچار اختلال شود. توجه داشته باشید اگر از سرویس های دوره ای یخچال فراری هستید لازم است سالی دو بار لوله های پشت یخچال را گردگیری نمایید تا به کارایی بهتر یخچال کمک نمایید.

همان طور که می دانید لازم نیست در سفرهای کوتاه مدت یخچال خود را از برق جدا کنید اما بهتر است مواد غذایی فاسد شدنی را سریع تر مصرف کنید. اما اگر قصد دارید برای مدت طولانی خانه را ترک کنید لازم است یخچال را از مواد غذایی خالی نمایید و تمامی قفسه ها را تمیز و خشک کنید و یخچال را از برق بکشید. نکته مهم این است که درب یخچال را در این شرایط باز بگذارید تا هوا در داخل یخچال جریان داشته باشد و از ایجاد بو در داخل یخچال جلوگیری نمایید.

همچنین اگر قرار است از برق کشیدن یخچال برای مدت طولانی باشد، بهتر است داخلش را تمیز کند؛ تکه‌های غذا و مواد خوراکی در طولانی‌مدت ممکن است باعث بو گرفتن فضای یخچال شوند.

 

همان طور که می دانید قرار دادن مواد غذایی درون یخچال و محیط خنک به دلیل جلوگیری از رشد باکتری ها صورت می گیرد اما نکته مهم اینجاست که این دما در چه حالتی نرمال و مناسب می باشد؟ معمولا دمای یخچال بر روی 4 درجه سانتی گراد و یا پایین تر تنظیم می شود که این دما مناسب می باشد. همان طور که می دانید هر یک از قسمت های یخچال دمای متفاوتی دارند و می توانید از مواد غذایی در قسمت های مختلف استفاده نمایی یکی از قسمت های گرم تر در یخچال درب های دستگاه می باشد بنابراین باید از مواد غذایی که مقاومت بیشتری نسبت به خرابی و فاسد شدن دارند در این قسمت قرار گیرد.

 

شاید همه ما بر این باور غلط و اشتباه هستیم که درب یخچال مکان مناسبی برای قرار دادن مواد لبنی و تخم مرغ می باشد اما باید بدانید که به دلیل باز و بسته شدن درب یخچال و با توجه به گرم بودن درب یخچال به نسبت سایر قسمت ها نمی توان این مواد را در این بخش قرار داد زیرا سریع تر فاسد می شوند.

 

بهترین مکان برای نگه‌داری یخچال خاموش کجاست؟

 

اگر می‌خواهید یخچال را برای مدتی طولانی از برق بکشید، باید در نگه‌داری‌اش دقت کنید تا یخچال دچار افت کیفیت نشود. برای مراقبت از یخچال در دوران خاموشی، بهتر است یخچال را در سطح صاف قرار دهید، محلی دور از نور خورشید در نظر بگیرید و هم‌چنین بهتر است یخچال در معرض رطوبت نباشد. 

 

از برق کشیدن طولانی مدت یخچال ساید مشکلی ندارد؟

 

برای از برق کشیدن طولانی مدت یخچال ساید، در گام اول شیر آب را ببندید چون ممکن است آب نشت کند و یا فیلتر آب یخچال سوراخ شود. باکس یخ را خالی کنید و یخساز یخچال را خاموش کنید؛ با رعایت این نکات می‌توانید با خیال راحت به یخچالتان مرخصی بدهید. 

عنوان با فونت تیتر

​​​​​​​​​​​افتتاح شعبه جدید

افتتاح شعبه جدید

​​شعبه ابادان: به خیابان لین یک اصلی احمد اباد  روبروی فرش پدر انتقال یافت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید